HACCP ile ilgili Türkçe kaynak


Yeni gıda yasası bir daha ve daha net bir şekilde tüm gıda işletmelerinde HACCP’in zorunlu olduğunu vurguladı. Bu nedenle HACCP uygulamasına yönelik sorularla karşılaşıyorum. Yasada açıklama şu şekilde:

MADDE 29- (1) Bakanlık, tüketicilerin azamî seviyede korunması amacıyla, gıda ve yem ile ilgili genel ve özel hijyen esasları ile tehlike analizi ve kritik kontrol noktaları ilkelerine dayalı düzenlemeleri, resmî kontrollerin yapıldığını belirten sağlık işareti, tanımlamaya ilişkin işaretlemeler ve izlenebilirlikle ilgili diğer özel düzenlemeleri kapsayan hijyen esaslarını belirler.

(2) Birincil üretim yapanlar, perakende işyerleri ile gıda ve yem işletmecileri, kendi kontrolleri altındaki faaliyet alanı ile ilgili Bakanlıkça belirlenen genel ve özel hijyen esaslarına uymak zorundadır.

(3) Birincil üretim hariç olmak üzere, gıda ve yem işletmecisi, tehlike analizi ve kritik kontrol noktaları ilkelerine dayanan gıda ve yem güvenilirliği sistemini kurmak ve uygulamakla yükümlüdür. Gıda ve yem işletmecisi üründe veya ürünün üretim, işleme veya dağıtım aşamalarında değişiklik olması hâlinde, tehlike analizi ve kritik kontrol noktaları ilkelerine dayanan sistemin uygulanmasını gözden geçirmek, sistemde gerekli değişiklikleri yapmak ve bu değişiklikleri kayıt altına almak zorundadır.”

Yasayı indirmek için…

Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu

Yasada tanımlanan şekliyle HACCP uygulamak için gerekli adımları, örnek uygulamaları, örnek dokümanları içeren Prof. Dr. Artemis KARAALİ tarafından Sağlık Bakanlığı için hazırlanan Türkçe bir doküman var. İndirmek için…

Gıda İşletmelerinde HACCP Uygulamaları ve Denetimi

Bu çalışmaları kendi işletmesinde yapacak arkadaşlar için faydalı olacağı düşüncesindeyim. Soruları ve yardıma ihtiyacı olan arkadaşlar bana ulaşabilirler…

Not:

Acrobat Reader en son sürümü için: Acrobat Reader 10.1.0

Başlıklardaki linklerin Acrobat Reader’da nasıl açılacağını resimde gösterdim:

2 thoughts on “HACCP ile ilgili Türkçe kaynak

  1. Geri bildirim: Personel Eğitimi 4: HACCP | Fırat ÖZEL - Pars Eğitim & Danışmanlık

  2. Geri bildirim: Küçük İşletmeler İçin HACCP Dosyası Hazırlama | Fırat ÖZEL - Pars Eğitim & Danışmanlık

Bir Cevap Yazın

