Türkçe Yönetim Kitapları


Yönetimsel araçlar konusunda türkçe kaynak bulmak genellikle zor oluyor. araştırmalarında  bulduğum türkçe kaynaklar ise ya çok detaylı teorik ya da çok genel oluyor. bu nedenle bulduğum güzel kaynakları paylaşmanın tüm paydaşlarım için faydalı olacağını düşünüyorum. İstanbul Sanayi Odasının farklı konularda oluşturduğu kaynaklar kendi web sitelerinde mevcut fakat ben de kendi sitemde paylaşmak istedim.

Kendi sitelerindeki açıklamaları şu şekilde:

” İstanbul Sanayi Odası Kalite ve Teknoloji İhtisas Kurulu (İSO-KATEK), başta İstanbul Sanayi Odası üyeleri olmak üzere Türk sanayiinin, kalite ve teknoloji konularında üretilen rafine bilgiye hızlı ve etkin bir şekilde ulaşabilmesi için çalışmalarda bulunmak amacıyla kurulmuştur.

1999 yılından bu yana faaliyetlerde bulunan Kurul, İSO’nun kalite ve teknoloji politikalarının oluşturulması, İSO üyelerinin yönetim kalitesi ve teknoloji unsurları vasıtasıyla rekabet gücünün arttırılması amacıyla, yeni ve yaratıcı yöntemlerin geliştirilmesi ve bunların İSO üyelerine kazandırılması yönünde çalışmalar yürütmektedir.

“Türk sanayiinin yüksek ve sürdürülebilir bir rekabet gücü kazanması” misyonu doğrultusunda, sanayi, üniversite ve kamu temsilcilerinin gönüllü katılımıyla oluşan
İSO-KATEK bünyesinde, geçtiğimiz dönemde, KOBİ’lere yönelik kolay anlaşılır ve uygulanabilir bazı temel kavram ve teknikleri içeren rehber kitapçıklardan oluşan
KOlay lgi Seti” hazırlanmıştır.

İlk baskısı 2004 yılında gerçekleştirilen “KOlay lgi Seti”ne her yıl yeni kitapçıklar ilave edilmektedir.”

Kaynaklar ise şu şekilde:

  1. Kobi Yönetim Yaklaşımı
  2. Endüstriyel Yaklaşım
  3. Ürün Geliştirme
  4. Yeni İş Geliştirme
  5. Fikri Haklar
  6. Devlet Destekleri
  7. Sanayide Özdeğerlendirme
  8. AB Çerçeve Programları
  9. Proje Yönetimi
  10. Yenilikçilik Arge Destekleri
  11. Kaizen
  12. Markalaşma
  13. Toplam Verimli Yönetim
  14. Altı Sigma
  15. Yeni Ürün Fizibilitesi
  16. İnovasyon Yönetimi
  17. 5S Kılavuzu
  18. Stratejik Yönetim
  19. İnsan Kaynakları Yönetimi

Bir Cevap Yazın

