Hijyen Eğitim Yönetmeliği İle İlgili Bakanlık Açıklaması


Hijyen eğitim yönetmeliği ile ilgili görüşmelerden sonra bakanlığa aşağıdaki içerikte bir mail attım:

“Sayın yetkili, 05.07.2013 tarihli hijyen eğitim yönetmeliği uyarınca gıda işletmelerinde çalışan kişilerin tanımlanan eğitimleri almaları istenmektedir. Aynı yönetmeliğin 6. maddesinde işletmelerin kendi imkanları ile eğitimleri verebilecekleri belirtilmektedir. Bu konu ile ilgili duyuru yapan bakanlığınıza bağlı kurum yetkilileri eğitimlerin sadece kendileri tarafından verilebileceğini, işletmelerde verilecek eğitimlerin kabul edilmeyeceğini beyan etmektedir. Sizin değerlendirmelerinizi ve işletmelerde bu eğitimlerin verilmesi ile ilgili duruma açıklık getirmenizi rica ediyorum.”

Bu maileme cevap olarak şöyle bir açıklama geldi:

“Merhaba,

05.07.2013 tarihinde yürürlüğe giren Hijyen Eğitimi Yönetmeliği kapsamında verilecek olan hijyen eğitimlerinin Genel Müdürlüğümüze bağlı (Halk Eğitimi Merkezleri, mesleki eğitim merkezleri, olgunlaşma enstitüleri ve turizm eğitim merkezleri) kurumlarca verilmektedir.  İlgili yönetmeliğin 6. Maddede bahsi geçen işletmelerin kendi imkanlarıyla verebilecekleri ifadesi;

– işyerinde mevcut işyeri hekimi var ise(eğitimciler kısmında belirtilen diğer meslek grupları da olabilir),

– İşyerinin standartlara uygun derslikleri mevcut ise

Halk eğitimi merkez müdürlüğü işbirliğiyle verilecek eğitimlerde, bahsi geçen  hususlarda değerlendirilerek, kurum merkez müdürlüğünün uygun görmesi halinde,  işyeri hekimi bu eğitimlerde görevlendirilebilir ve işyeri dersliklerinde  bu eğitim programları uygulanabilir. Eğitim programını başarı ile tamamlayan kursiyerlere halk eğitimi merkezlerince e-yaygın sistemi üzerinden sertifika düzenlenir.

Bunun dışında işyerleri, genel müdürlüğümüze bağlı kurumlarla işbirliği yapmadan kendi imkanları ile verecekleri eğitim ve sertifikalar geçersiz olup, ilgili bakanlıklarca yapılacak olan teftiş sonucu işyeri ve çalışanları mağduriyet yaşayabilecektir.

İyi günler dilerim… ” Ahmet Fazıl Altun

Şu duruma göre bu eğitimden kaçış olmayacak ve işletmecinin veya çalışanın sırtına bir yük daha bindirilecek.

4 thoughts on “Hijyen Eğitim Yönetmeliği İle İlgili Bakanlık Açıklaması

  1. Fırat merhaba, verdiğin bilgi faydalı, teşekkürler. Ancak “eğitimciler kısmında belirtilen diğer meslekler” de Gıda Mühendisleri yok diye biliyorum. Bu konuda herhangi bir yorumun veya bilgin var mı? İyi çalışmalar.

    • Merhaba ablacım, dün bir arkadaşımla konuştuk aynı konuyu. Yönetmelikte eğitici ile ilgili tanım yok, sonrasında meslek grupları da yazılmamış bunlardır diye; o nedenle muallakta bir konu. Ben de arkasından bişey çıkmıcağını bildiğimden yazmadım artık🙂 cevap pek doyurucu değil ama burası Türkiye, her tarafı yoruma açık bir düzenleme olarak kalıcak gibi…

  2. Merhaba,

    Ben Antalyada organize sanayi bölgesinde bir gıda firmasında çalışıyorum. Bize org. sanayi bölge müdürlüğünden yazı geldi ve bağlı olduğumuz ilçenin halk eğitim müdürlüğünden bu eğitimi almamız gerektiğini bildirdiler. Yani kafamızda bir süredir soru işareti olani, sizin de değindiğiniz, acaba biz gıda müh. verebilir miyiz sorusuna yanıt vermiş oldular. bizden önce Kocaelinde benzer uygulamanın başlatıldığını duymuştum.
    Sanırım üniversitede Fikret hocanın söylediği, doktorlar mesleğinizi elinizden alacaklar sözü sanki eğitim boyutunda şu anda karşımıza çıkıyor..Hayırlısı..🙂

    • Merhaba Filiz Hanım,
      aslında meslek kavgasından çok rant kavgası gibime geliyor. Ama mesleğin hiçe sayılması da ayrı bir durum. yakında gıda mühendisliğini tüm mevzuatlardan çıkaracaklar gibime geliyor🙂 dediğiniz gibi hayırlısı🙂

Bir Cevap Yazın

