Hijyen Yönetmeliği İle İlgili Gelişmeler


Bildiğiniz gibi Hijyen eğitimi yönetmeliği ile tanımlanan eğitim zorunlu olmak üzere. Bu nedenle son gelişmelerden sizleri haberdar etmeyi düşündüm. Duyumlarımı aşağıda özetledim. Umarım yardımcı olur:

  • Yasal düzenlemede yakın zamanda bir değişiklik beklenmiyor ve bu nedenle eğitimi almak için acele etmekte fayda var.
  • Eğitimler sadece halk eğitim merkezlerinden alınabiliyor.
  • Halk eğitim merkezlerinin tasarrufunda bir düzenleme olduğundan bazı merkezler işyeri hekimleri veya gıda mühendislerini eğitimci olarak atayabiliyor.
  • Sınav konusu biraz karışık ama merkezler bir şekilde çözüm üretiyorlar, sınav olup da kalan kimseyi duymadım. Bazen sınav da yok. Ki bu konu okuma yazması pek iyi olmayan personel için sorun oluşturuyor.
  • Fiyatlar 15 – 60 TL arasında değişiyor. Nedeni sorulduğunda biz böyle belirledik deniyor.
  • Benim fikrim; işletmenin bir protokol ile işyeri hekimi veya gıda mühendisini yetkilendirmesini sağlaması ve daha etkin bir eğitim düzenlemesi. Zira eğitimlerin etkinliği konusunda kafamda ciddi soru işaretleri var.

Kendi eğitimlerini vermek durumunda olanlar için daha önce paylaştığım eğitim sunumları faydalı olabilir.

 

Bir Cevap Yazın

