BRC Gıda 7 Yayınlandı – İndirmek İçin


0011719_brc_global_standard_for_food_safety_issue_7_uk_unlocked_pdf_versionTürkiye’de üretim yapan gıda üreticilerinden sadece 399’unun belgelendirildiği BRC Gıda standardının 7. sürümü yayınlandı. BRC sitesini ziyaret edip üye olduğunuzda bu sürüme ücretsiz olarak ulaşabilirsiniz. Şu anda Türkçe çevirisi yayınlanmadı ama yayınlanacağına dair bir link eklenmiş durumda. Diğer tüm çeviriler mevcut ve pdf formatında ulaşılabiliyor. Link

Değerlendirme için mail ile bilgi sordum bugün, cevabında en geç 2 3 gün içinde geleceğini umuyorum. Çeviri ya da gözden geçirme sürecinde bir gecikme olabileceğini düşünüyorum. (YN: Aynı gün içinde cevap verdiler. Türkçe olarak yayınlanmayacakmış. Kendimiz çevirmek zorunda kalıcaz. )

Standart 1 Temmuz 2015 tarihinde ve sonrasında denetime girecek firmalar için geçerli olacak. Bu tarihten önce denetime giren firmalar bir sonraki denetimlerinde yeni versiyona çalışacak. Bu firmalar için küçük bir uyarı: Dış kaynaklı dokümanlarınıza ve ilgili listenize yeni versiyonu eklemeniz uygun olur.

Standardı incelemeye başladım ve kendi çalışmalarıma yönelik planları oluşturuyorum. Sanırım yeniden yapılandırılması gereken dokümanların ve uygulamaların bir listesini oluşturup çalıştığım firmalarla en geç 3 ay öncesinden düzeltmelere başlıyacağım. Size de önerim 1 Temmuz ve sonrasında denetime giriyor iseniz böyle bir zaman planlaması yapmanız olacak.

Bir Cevap Yazın

