Çalışan Eğitimi Önerileri


Trainer looking at empty classroom

Bugün çalıştığım büyük firmalarımdan birinde çalışanlara gıda güvenliği konusunda kapsayıcı bir eğitim verdim. Gıda işletmelerinde çalışanların eğitimi hem yasal bir gereklilik hem de gıda güvenliğinin olmazsa olmazı. Çalışanların bilinçlendirilmesi ve yaptıkları işin önemini anlamaları ciddi bir konu. Zira gıda üretimi, üretim konusuna göre farklı oranlarda da olsa, temelde çalışanın dikkati ve özeni sayesinde güvenli hale geliyor. Peki bu eğitime hazırlanırken hangi konulara dikkat ettim ve çalışan eğitimlerine yönelik ne öneririm.

  1. Çalışanlar sürekli ve iyi bir şekilde eğitilmelidir. Sürekli derken 8 saatlik, 2 günlük eğitimlerden bahsetmiyorum. İhtiyaca göre 10 dakikalık 15 dakikalık ve iyi planlandığında 1 – 2 saatlik eğitimler de son derece etkili olabiliyor. Yeter ki bir hedefi olsun ve eğitimi alanlara doğrudan işe yarar ve dikkat çekici bilgi versin.
  2. Eğitimlerde katılımcıların anlayabileceği bir dil kullanılmalıdır. Teknik terimler anlaşılmıyorsa sadece konudan kopmaya neden olur. Mesafeli yaklaşım ve anlaşılmayan bir sunum sadece zaman kaybıdır.
  3. Sunumlarda etkili araçlar kullanılmalıdır. Videolar, resimler, örnek olaylar, vb. anlatılanların net ifadesi için son derece faydalıdır.
  4. Eğitimci eğitime iyi hazırlanmalıdır. Sunumu yaparken notlarını okuyan, sunumu okuyan bir eğitimcinin yaptığı eğitimden nasıl bir fayda beklenebilir. Notları dağıtıp çalışanların okumasını istemekten farkı yoktur.
  5. Katılımcılar eğitim sırasında eğlenmeli, şaşırmalı, gülmeli, kısacası konunun içine dahil olmalıdır. Eğitim akla olduğu kadar duygulara da hitap etmelidir.
  6. Eğitimi hatırlatıcı görseller ve afişler ortak kullanım alanlarında çalışanların ilgisine sunulmalıdır. Böylece eğitimin etkisi en azından bir süreliğine diri tutmuş olursunuz.
  7. Eğitimde aktarılanlar eğitimden sonra takip edilmeli, sorgulanmalı ve denetlenmelidir. Böylece teoriğin pratiğe dönüştürülmesi desteklenmiş olur.

Eğitimlerde kullanılabilecek örnek sunumları önceden vermiştim. Başlangıç için yardımcı olabilir. İlgilenenler indirip faydalanabilir.

Bir Cevap Yazın

